Biblioteka online

Minęły prawie trzy miesiące, odkąd biblioteka szkolna przeniosła się do świata wirtualnego. Od tamtej chwili, mimo że nie możemy spotykać się na żywo, udało nam się przeprowadzić szereg inicjatyw, promujących czytelnictwo wśród dzieci. Konkursy, realizowane dotychczas w szkole, dostosowaliśmy do warunków zdalnych. I tak odbył się, w nieco zmienionej formie, wirtualny konkurs „Story cubes”. W tym roku uczniowie najpierw ułożyli historię z dziewięciu wylosowanych kości, a następnie, na podstawie kolejnych dziewięciu, rozpoczętą historię kontynuowali nauczyciele. Tym, którzy poświęcili nam czas, serdecznie dziękujemy.

Przeprowadziliśmy również konkurs recytatorski, w którym uczestnicy mogli pochwalić się znajomością wierszy Juliana Tuwima.

Obecnie rozpoczynamy konkurs na najlepszy komiks! Uczniowie za pomocą strony https://www.makebeliefscomix.com/ tworzą własne obrazkowe historie. Już
wkrótce przekonamy się, która będzie najlepsza.

Starszych uczniów staraliśmy się wprowadzić w tajniki pracy reporterów. Podczas zabawy przeprowadziliśmy ankietę: „Dlaczego warto grać w gry planszowe?” Efekt pracy został opisany w artykule, z którym można zapoznać się na stronie: http://www.edugracja.pl/2020/04/planszaki-vs-caly-swiat/

To jeszcze nie koniec! Szkolni reporterzy podjęli się kolejnego wyzwania i rozpoczęli pracę nad nowym tematem. Dotyczył on setnej rocznicy obchodów urodzin Jana Pawła II. Uczniowie szukali ciekawych wpisów na stronach internetowych oraz wymyślali pytania związane z pielgrzymkami papieża. Zdobyte informacje posłużą nam do tworzenia nowej gry o Ojcu Świętym.

Zachęcamy do śledzenia wpisów na padlecie świetlicy. Znajdziecie tam nowości książkowe, które warto przeczytać oraz ciekawe wydarzenia kulturalne dla dzieci i młodzieży.

J. Augustynek, K. Gacek, A. Jer