Zielona szkoła w Domu Wczasów Dzisięcych "Gołoborze" w Rudkach

Na przełomie września i października, klasy VIIIa i VIIIb były na zielonej szkole w Rudkach. Czas mijał nam bardzo szybko, bo każdy dzień wypełniony był ciekawymi wycieczkami.

Zwiedzanie najbliższej okolicy zaczęliśmy od ruin zamku w Chęcinach. Widzieliśmy tam pokaz tańca dworskiego, wystawę dawnych narzędzi tortur oraz historyczne armaty. Byliśmy również w Kurozwękach, gdzie zwiedziliśmy pałac oraz park pałacowy.

Podczas spacerów i wycieczek krajoznawczych podziwialiśmy piękne krajobrazy i słuchaliśmy przewodnika, który opowiadał nam o niezwykłej historii Gór Świętokrzyskich.

Odwiedziliśmy również Bałtów.  Mieliśmy okazję oglądać tam zwierzęta w mini-ZOO, zwiedzać zamki i pałace w parku miniatur,  jeździć  amerykańskim autobusem po terenie safari oraz wejść do domu Baby Jagi.

Wieczory spędzaliśmy wspólnie grając w karty, w kalambury, oglądając filmy. Dużą atrakcją było ognisko, przy którym śpiewaliśmy piosenki, tańczyliśmy i jedliśmy kiełbaski.

Podczas pobytu w Rudkach uczestniczyliśmy również w zajęciach sportowych na hali, a także dwukrotnie byliśmy na basenie.

Uważam, że tegoroczna zielona szkoła była bardzo udana.  Świetnie się bawiliśmy i w doskonałych humorach wróciliśmy na Niecałą.